viernes, 26 de septiembre de 2014

Qüestions de desenvolupament breu



  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Creo que el desarrollo social y económico garantiza el progreso del conocimniento tecnológico y cientifico porque en una sociedad donde ideológicamente no se quiera progresar, ni se invierta económicamnete no se podría producir estos conocimientos (tecnológicos y científicos). Creo que la tecnologia y la ciencia son un producto de la sociedad pero que a su vez también influyen en su desarrollo.


  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

A mi entender creo que no existe neutralidad cinetifica en las diferentes tecnologías sino que, como decía antes, son producto de la sociedades y en consecuencia de la ideológia de éstas.


  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Creo que actualmente, los avances en las tecnologías de la información y la comunicación son indispensables en la actividad de enseñanza – aprendizaje debido a que los alumnos tienen acceso a éste tipo de técnologías fuera del ámbito escolar, es decir, forman parte de su cotidianidad y esto exige a los ámbitos educativos incluirlos en la práctica para adecuarse a la realidad social que se vive


  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Las cauas que origian los profundos cambios  en los diferentes ámbitos, a mi entender, tienen que ver con la globalización y los grandes avances tecnológicos y cientificos que se viven en los ultimos años.


  1. Defineix en una frase la Tecnologia Edicatova. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

La tecnología Educativa tiene como objeto de estudio los medios tecnológicos de información y de comunicación en la educación.


  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmisión del conocimiento: utilización de un video en la cual se explica un tema o se ejemplifica, por ejemplo un video sobre la experiencia de una escuela de alumnos con dificultades de aprendizaje.
Construcción de conocimiento: realización de una presentación en powerpoint sobre un tema o elaboración de un mapa conceptual.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Creo que el contexto es uno de los factores que influyen en la construcción de los conocimientos porque desde que nacemos estamos influídos por la familia, la sociedad y cultura en la que vivimos, por este motivo se puede ver que sobre un mismo tema se pueden tener ideas totalmente opuestas

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?


Sinceramente no había pensado en ninguna de estas opciones, quizas sea por mi temor a cometer errores y no poder solucionarlos. Pero estas preguntas me hacen reflexionar sobre la posibilidad de hacer más “mio” y personal mi espacio en la UOC, así como poder “acommodarlo” a mis necesidades y preferencias.


  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Creo que cuento con conocimientos básicos para desarrollar la asignatura y que a partir de estoc conocimientos previos podré construir en aprendizaje que el Plan docente indica. Puedo instalar programas e iniciar la exploración, gestionar archivos. También considero que mi buena predisposición y actitud hacia la asignarura me permitirán alcanzar los objetivos propuestos


  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __5____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : _____10___
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: _5____
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10__
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: ___5__
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: __8_____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __6____
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: __7___
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___8_____


Mapa de conceptes


Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a llapis i paper (o amb algun programa) i escanejat o fotografiat. El resultat de l’escaneig hauria de ser una imatge i no un pdf. Millor una imatge jpg per fer-la servir més endavant. Aquesta tasca és obligatòria per poder continuar l’avaluació continuada.





  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs   que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?

Creo que cuento con conocimientos básicos para desarrollar la asignatura y que a partir de estoc conocimientos previos podré construir en aprendizaje que el Plan docente indica. Puedo instalar programas e iniciar la exploración, gestionar archivos. Creo que mi buena predisposición y actitud hacia la asignarura me permitirán alcanzar los objetivos propuestos

 

 

 



Conclusions


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?

Al realizar estas primera actividad creo que debería documentarme   más sobre estos temas para poder justificar mis respuestas con mayor profundidad. Así como también creo que hay preguntas que me hacen reflexionar sobre aspectos en los que no había pensado como por ejemplo los relacionados con la personalización de mi espacio en la Uoc  y su metodología de enseñanza- aprendizaje.

 

Webliografia



Recorda que no has de fer servir cap documentació per fer aquesta avaluació inicial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario